El cavaller ferit (Quan jo n'era petitet)

Nom: Maria Torrent i Giró
Data de naixement:  26/12/1917 (Pontós)
Població: Pontós
On la va aprendre: a Pontós, de la seva mare o àvia





Lletra:

Quan jo n'era petitet,
la meu mare m'estimava,
me'n posava al bressolet,
quan dormia, mai plorava.

I ara que m'he fet grandet,
me n'he hagut d'anar a la guerra
i en a la guerra del(s) reis
n'hi van molts, no en tornen gaires.

Jo trist de mi n'he tornat,
i amb vint-i-nou punyalades,
el cavall en porta nou
trist de mi, totes les altres.





Observacions: Hem trobat diverses versions d'aquesta cançó a l'Obra del Cançoner Popular de Catalunya: a Amer (Selva) l'any 1924, a Besalú (Garrotxa) l'any 1926 i a Vilabertran (Alt Empordà) l'any 1927.

Abans però, Milà i Fontanals (1882) en recollia una versió semblant al Romancerillo catalán, aquí.

Sembla ser el resultat d'una barreja de dos cançons: una de bandolers per una banda i el romanç "Don Joan i don Ramon" per l'altra.

* Entrevista realitzada per Barbara Van Hoestenberghe, l'any 2009

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada