Des de petiteta





Nom: Maria Gironès i Sala
Data de naixement: 15/04/1923 (Salt)
Població: Banyoles
On la va aprendre: de la seva mare





Lletra:


Des de petiteta,
la meva mareta
em deixà soleta
i al cel se'n va anar.

I n'era tendre encara
el dol de la mare,
casant-se mon pare
madrastra em donà.

I un dia vaig dir:
pare, compreu-me una nina 
i aquella donota
va dir-me'n que no.

                    - Recita, dubtant:-

Cantant i dient
vaig dir en els reis de l'Orient
que em portessin una nina
de careta fina i d'un ros cabell.

I allavores forma que aquesta nena, és clar, va posar la sabata en a la finestra... diu:

Tot i no s'entona
al (ai)xecar de fer nona
a la sabatona
un carbó hi vaig trobar.

I aquella donota,
al veure'm tristota,
com una bojota
reia en mon dolor.

Quan vaig ser grandeta
vaig marxar de casa,
un jove amb paraula 
va comprar el meu cor.

I jo enamorada
ahi vaig caure-hi encisada:
un àngel va créixer
fruit del meu amor.

Tinguent en braços l'infant,
jo li'n cantava aixís plorant:

Ara en tinc la nina, 
de careta fina i d'un ros cabell.
Dolça miradeta
i amb una boqueta de color vermell.
 


Observacions: No hem sabut trobar aquesta cançó recollida enlloc més.



* Enregistrament realitzat el març de 2015 per Albert Massip.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada