L'orfeonista

 





Nom: Jaume Coll i Casanyes "En Glaudis"
Data de naixement: 14/03/1903
Població: Roses
On la va aprendre: ---




 

Lletra:

De l'orfeó de Sants
jo en sóc l'orfeonista
i poso al meu cant
la meva fe d'artista.

I el meu promès també
cantant la vida passa
Mes cants tots són per ell,
per ell i per ma pàtria.

I com us trobem sols, 
semblem dos rossinyols.
Txii, txiii, txiiiuuu            -xiula- 

I ell diu: 
- Les cançons són per tu.
Jo li dic:
- Per tu són mes cantades.

I més tard com casats estarem, cantarem 
les cançons de petons i abraçades.


Observacions: Es tracta del fragment d'un cuplet composat per l'olotina Càndida Pérez i escrit per Rossend Llurba. La primera referència que hem trobat ha estat de l'any 1920.


En Glaudis era mestre de cases / contractista i també cantava al Cor de l'església. La majoria de cançons les havia après del seu pare, solista del coro de Roses. Sembla ser que el motiu que tenia el seu pare era el de "Barbestristes". 


* Gravació realitzada per Esteve Guerra als any 70. La gravació va passar a mans d'Esteve Palou qui va encarregar-se de fer-li arribar a la historiadora rosinca Xènia Berta, coordinadora de Rosespèdia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada