La garrella

 





Nom: Jaume Coll i Casanyes "En Glaudis"
Data de naixement: 14/03/1903
Població: Roses
On la va aprendre: ---





Lletra:


Vine i acosta't un poc, garrella,
que a cau d'orella jo et parlaré.
No t'acostis tant, pallissa,
que la gent clissa i no està bé.

Deixa que la gent diguin, diguin i riguin,
que a mi tant me fa.
Saps que a mi no em dóna la gana,
no em ve d'una cana, de fer parlar,
no em ve d'una cana de fer parlar.

- Tinc una cosa de Vilafranca.
- No cal que ho diguis, la boca tanca.
No cal que ho diguis, no en parlis més.
Que em fa vergonya,
- Doncs ja saps lo que és.

I el meu cos tant se remena
que l'aigua amb pena (?)
per (a)mor de tu.
I si vols anem a seure
que no puc veure
patir a ningú.

Noia, no sé lo que em passa,
no tinc prou traça per explicar.
Saps que a mi no m'he donat gana,
no em dóna la gana de fer parlar.
No em dóna la gana de fer parlar. 

- Tinc una cosa de Vilafranca.
- No cal que ho diguis, la boca tanca.
No cal que ho diguis, no en parlis més.
Que em fa vergonya,
- Doncs ja saps lo que és.

 
 

Observacions: Aquesta cançó no l'hem sabut trobar recollida enlloc més.


En Glaudis era mestre de cases / contractista i també cantava al Cor de l'església. La majoria de cançons les havia après del seu pare, solista del coro de Roses. Sembla ser que el motiu que tenia el seu pare era el de "Barbestristes".


* Gravació realitzada per Esteve Guerra als any 70. La gravació va passar a mans d'Esteve Palou qui va encarregar-se de fer-li arribar a la historiadora rosinca Xènia Berta, coordinadora de Rosespèdia.

2 comentaris:

  1. Sóc Àngels León Coll, néta de Jaume Coll i professora de música.
    Les peces que no heu trobat enlloc podien ser composades pel meu besavi segons m'havia dit el meu avi.
    La formació del meu besavi es deia "El coro de la pipa".

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies pel comentari, Àngels. Si tens altres gravacions o més informació sobre "El coro de la Pipa" no dubtis a escriure'ns a musica.avis@gmail.com

      Elimina