Al Masnou

 





Nom: Jaume Coll i Casanyes "En Glaudis"
Data de naixement: 14/03/1903
Població: Roses
On la va aprendre: ---





Lletra:


I al Masnou con el meu Pere, tan alegre cap pescador,
el meu promès, tibat com un sabre,
va anar a cantar-me a sota el balcó.

Els seus companys, amb les guitarres,

afinaven tot el seu cant,
i em va dir-me si tots dos fóssim
t'agradaria més el meu cant.

Tot cantant, prenda estimada,
i a la tasca en vaig fer de bon grat.
Tot cantant, pesco a la barca

i amb cançons també a tu t'he pescat.

Al sentir la veu tan dolça
li va dir un senyor foraster
que si al Liceu cantés la marina
es cansaria de fer caler.

I allavontes vaig respon(d)re:
"Barcelona em fa molta por,
hi ha trenca colls i fàcil seria
que me'l pesquessin el pescador".

Tot cantant, dolça estimada,
i a la tasca en vaig fer de bon grat.
Tot cantant, pesco a la barca

i amb cançons també a tu t'he pescat.



Observacions: És un cuplet amb aire d'havanera titulat originalment com "El cantaire del Masnou". Està escrit per Joan Misterio, pseudònim de Joan Casas i Vila (1886-1925), i composat per Joan Costa. La seva intèrpret habitual era Mercè Serós. La primera referència que n'hem trobat en premsa ha estat de l'any 1925.

En Glaudis era mestre de cases / contractista i també cantava al Cor de l'església. La majoria de cançons les havia après del seu pare, solista del coro de Roses. Sembla ser que el motiu que tenia el seu pare era el de "Barbestristes".


* Gravació realitzada per Esteve Guerra als any 70. La gravació va passar a mans d'Esteve Palou qui va encarregar-se de fer-li arribar a la historiadora rosinca Xènia Berta, coordinadora de Rosespèdia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada