Si vols sopar, no te'n vagis (Himne de Riego)







Nom: Esteve Palou i Soler
Data de naixement: 24/11/1946 (Roses)
Població: Roses
On la va aprendre: a casa seva, dels oncles, l'àvia i la seva mare.








Lletra:

Si vols sopar, no te'n vagis
sardina en tinc apunt
escarbats amb tomata
i per postres un burro rostit.

Vatu(g)a redéu, si tant m'emprenyeu,
us tanco la porta, us tanco la porta;
vatu(g)a redéu, si tant m'emprenyeu
us tanco la porta i mai més no entrareu.

Si el rei en vol corona,
corona li'n darem;
que en vingui a Barcelona
i el coll li tallarem.

Vatu(g)a redéu, si tant m'emprenyeu,
us tanco la porta, us tanco la porta;
vatu(g)a redéu, si tant m'emprenyeu
us tanco la porta i mai més no entrareu.

De les tripes de la reina
en farem un gran convit,
cridarem "visca la república"
ara que estem ben guarnits.

Vatu(g)a redéu, si tant m'emprenyeu,
us tanco la porta, us tanco la porta;
vatu(g)a redéu, si tant m'emprenyeu
us tanco la porta i mai més no entrareu.

Un burro en porta carga
no el carregueu pas massa;
un burro tant valent
porta carga i no se'n sent.

Vatu(g)a redéu, si tant m'emprenyeu,
us tanco la porta, us tanco la porta;
vatu(g)a redéu, si tant m'emprenyeu
us tanco la porta i mai més no entrareu.


Observacions: És una de les adaptacions populars que es van fer de l'Himne de Riego des de la seva creació, l'any 1820. Va ser l'himne d'Espanya durant el Trienni Liberal (1820-1823), a la Primera República (1873-1874) i també a la Segona República (1931-1939).


* Gravació realitzada per Albert Massip i Xènia Berta, el desembre de 2014.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada