Rossinyoleta


Nom i cognoms:

Étienne Batlle i Galangau (Tiene)
Veu:
Baríton  
Naixement:

1886 (Roca d'Albera - Rosselló)


  Nom i cognoms:
  Pere Ripoll i Teixidor (Peret "Sopa")
  Veu:
Baríton
  Naixement:
  1892
(Torroella de Fluvià - Alt Empordà)
 
Població de l'enregistrament: Valveralla (Ventalló - Alt Empordà)



Lletra:


Sobre un branquinyolet
canta un rossinyolet,
amb el cap sota el pit
canta tot arrupit
i canta tot tristet.

A pesar i de....
canta queixes d'amor
a la prenda estimada,
a la prenda dorada,
que a mi em roba el cor.

Rossinyoleta,
torna'm la vida;
vine als meus braços
que l'amor ens crida.
I que si no em tornes
el meu amor,
creu que m'engrunes
a miques el cor.

Rossinyoleta,
torna'm la vida;
vine als meus braços
que l'amor ens crida.
I que si no em tornes
el meu amor,
creu que m'engrunes
a miques el cor.

Van de parella
a hi van tots dos;
Segueixen parques,
jardins de flors.
Van de parella
a hi van tots dos;
segueixen parques,
i jardins de flors.



Observacions: Està considerada com una havanera popular que també l'hem trobada formant part del repertori dels Cors Clavé. El primer grup que la va enregistrar va ser Port-Bo al disc "Bo i cantant", l'any 1983.


* Entrevista realitzada per Tomàs Mallol i Deulofeu, el novembre de 1956. La gravació ha estat facilitada pel seu nét Guillem Turon i Mallol i les fotografies han estat cedides per les famílies dels dos cantadors.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada