La ginestaire







Nom: Quimeta Arpa i Casellas
Data de naixement:  04/02/1923 (Cornellà de Terri)
Població: Banyoles
On la va aprendre: de les senyoretes Lluïseta Genover i Maria Masgrau, encarregades del grup "Filles de Maria". Per la festa de la Puríssima, la cantaven com un cant rítmic (ballaven i cantaven).










Lletra:

Jo en sóc la ginestaire, ginestadora;
jo portot de muntanya la flor més groga.
(na, nanananana.... dubta) que és molt flairosa.
Mireu d'aquesta tenda: florida flor.

Per collir un ram de ginesta,
jo me'n (ai)xecot de matí,
ben airosa i ben contenta,
agafo el meu cistellí.

Pel(s) carrers i pe(r) les places
vaig buidant mon cistelló;
qui se n'umple les butxaques,
qui se n'umple el mocador.

Sóc sageta voladora
tinc el cort enamorat;
trabucar la inofensiva
quan la tiren a grapats. 

Ginestaire tots me'n diuen;
ets més bella que la flor,
ets més bella que la flor.
Ginestaire, si és ta flaire,
que flairós tindràs el cor,
que flairós tindràs el cort.


Observacions: És un cuplet probablement de l'any 1918 composat per Joan Suñé i escrit per Joan Costa i Deu. A causa de la seva popularitat, el mateix any ja va publicar-se un primer enregistrament d'àudio interpretat per la cupletista Pepita Ramos "Goyita".


* Enregistrament realitzat el juliol de 2014 per Albert Massip.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada