La cançó del tururut

Nom: Júlia Pujol i Güell
Data de naixement:  16/02/1934 (Pujarnol - Porqueres)
Població: La Mota (Palol de Revardit)
On la va aprendre: no ho recorda






Lletra:

Una noia capritxosa
es va prendar d'un estudiant
i va dir-li sols mirar-me (-la)
el cor me s'està eixamplant.
Si m'estimessis una miqueta
jo seria tot feliç
(a l') escoltar això la noia
es posa de punta sa encís.

Jo també de vostè m'he enamorat
i el meu cor sembla un tramvia desbocat.
I un vailet que els escoltava
encant, ànsia i ressalut
i amb veu forta els hi cantava 

la cançó del tururut:
Tururut, qui gemega ja ha rebut.

Va passar una temporada
que es volien en delit
disfrutant en totes hores,
tant de dies com de nit;
però vingué que la xicota
al seu nòvio confessà
que es trobava delicada
i s'hurien de casar.

L'estudiant que ni somiava amb aquest pas
va pensar-se bé, demà m'afaitaràs.
I va dir-li: Mira noia,

ves-te'n allà on has vingut.
I ell se recordava amb la cançó del tururut:
Tururut, qui gemega ja ha rebut.

Va passar temps que ni pensà
amb la noia que enganyà,
era un músic tall de fama;
certa nit la va trobar
molt més maca li semblà.
I engrescar-se els dos de nou,
renovaren son i dia
fins que ella li va dir-li prou!

I ara observa amb gran sospresa aquell xicot
que no es troba de salut pas bé del tot.
I un amic que el visitava
pregunta com ha sigut
i ell se resclamava amb la cançó del tururut:
Tururut, qui gemega ja ha rebut.



Observacions:  És un cuplet dels anys 20 amb el nom de "La cançó del tururut" de Rossend Llurba (lletra) i J. Lito -Francisco Codoñer- (música).


* Entrevista realitzada per Albert Massip i Albert Corominas, el maig de 2014

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada