Al carrer nou de Girona







Nom: Joan Bertran
Data de naixement: 18/04/1903
Població: Arenys d'Empordà (Garrigàs)
On la va aprendre: ---




Lletra:

Al carrer nou de Girona
una polla rossa hi ha,
que el jovent la van a veure
perquè no pugui volar.

Ella se'n va a casa seva,
'gafa el llum, se'n va a dormir.
La seu mare li'n pregunta:
-Noia, què t'ha succeït?

-Ai, mare la meva mare,
no li puc pas explicar:
i el promès m'ha dat carbassa
i ara no em podré casar.

-Ai filla, la meva filla,
'xò t'ha estat la teua sort:
'Cat de vuit o quinze dies
traparàs un bon xicot.
Al cap de vuit o quinze dies

traparàs un bon xicot.

Pensant-se trapar a n'en perques,
n'ha trapat amb pescador;
que en desplaiga (?) l'aiga fresca
tot el temps de la calor.

                (A llavons ella diu)


Si'n sóc negra ho fa la pega,
si'n sóc groc ho fa el safrà,
si'n sóc blanca la farina,
si no em vo(l)s, deixa'm estar.



Observacions: Aquesta cançó, que també la tenim recollida com "A la ramba de Girona", no l'hem trobat recollida enlloc més.


* Enregistrament realitzat per Àngel Daban, a finals dels anys 70. La fotografia ha estat cedida per Quima Bisbe, familiar del cantador.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada