El dengue



Nom: Jordi Ardanaz i Carreras
Data de naixement:  14/09/1945 (Llerona - Les Franqueses del Vallès - Vallès Oriental)
Població: Vilablareix
On la va aprendre: el dissabte Sant, la Societat Coral Lliris Blaus, cantava les caramelles pels llocs i cases més importants de Llerona. Se solia cantar acompanyada d'altres cançons amb les músiques de moda i lletres satíriques dels fets de l'any. Es recollien ous, diners i pollastres, que es sortejaven a la parròquia el dilluns de Pasqua.






Lletra:

I ara us vaig a explicar un cas,
d'un que passava el "dengue",
tenia neta la llengua,
però es queixava d'un braç.


El metge l'hi va dir: - Mestre, 

no sé què'n podeu tenir.
- Tinc un "dengue" de butxaca,
que s'ha apoderat de mi.


I ara que me'n recordo,
jo en tinc un bitllet,
que si me'n treu la rifa
pagaré el que dec.

Dec el pa, el vi i el oli,
el carbó i el lloguer,
dec un vestit en el sastre,
fa quinze anys que me'l va fer.


El metge se l'escoltava
i l'hi diu mig afligit:
- Amb el(s) "dengues" com aquestos,
jo també amb posaré al llit.



Observacions: No hem trobat aquesta cançó recollida enlloc més.



* Gravació realitzada pel mateix cantador, l'abril de 2014

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada