Ai noi, mira, no em trepitgis

 



Nom: Josep Salellas i Budó (Jep Quim, de "Ca la Pinyareda)
Data de naixement: 1938
Població: Agullana
On la va aprendre: d'alguns vells "tapers" que la cantaven a la taverna d'Agullana







Lletra:

Ai, noi, mira, no em trepitgis,
''ten cuidado'', ''ten cuidado''.
 

Escolta, 
mira no em toquis, 
mira que crido i cridaré.
Escolta, 
mira no em toquis, 
mira que crido i cridaré.


Quina por et fa això,
que res de mal no fa?                  -un altre, saps, amb veu aixís fondo-



Observacions:  Amb unes quantes variants, és una cançó que es va enregistrar l'any 1931 amb el potpurri "Lo de ahir" de l'Orquestra Jaume Planas. Més tard, també es va publicar al disc "Lo d'ahir i lo de sempre" de l'any 1961 interpretada per la Coral Antics de Montserrat i Orquestra. Després ha estat inclosa per La Trinca, l'any 1969, al disc "Tots som pops", amb títol "No em trepitgis" i com a fragment del tema Tocata i fuig com puguis II

Més tard, l'any 1977, la Colla Jacomet de St. Feliu de Guíxols l'enregistrava en un disc de "Cançó marinera", com a "Ai, noi".

L'any 1995 també el grup Port Bo la incloïa al disc Arrel de Tres, amb el títol "El noi".



* Entrevista realitzada per Robert Pellicer, Ramon Manent i David de la Higuera (Els Tres de Ronda), el juny de 2008. Fons facilitat per Anna Vila i Font. La fotografia està extreta del bloc de la néta del cantador http://claudiacapallerassalellas.wordpress.com/ 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada