La fadrina va a la font



Nom: Fina Barcelona Moreno
Data de naixement:  01/08/1943 (Anglès)
Població: Anglès
On la va aprendre: li cantava la seva mare






 
Lletra:

La fadrina va a la font
a buscar un cantiret d’aigua,
refilant com un ocell
i saltant com una daina.
Tralara, lalara, lalara lalà,
tralara, lalara, lalara lalà.

Quan és a prop del molí
veu algú que l’esperava,
és el fill del moliner
que li fa la mitja rialla.
Tralara, lalara, lalara lalà,
tralara, lalara, lalara lalà.

Si tu em fessis un petó,
jo te’n donaria un altre,
si tu em fessis un manyac,
jo et faria una abraçada.
Tralara, lalara, lalara lalà,
tralara, lalara, lalara lalà.

Quan arriba a casa seu,
li botzina així sa mare:
 -“Molt trigaves a tornar!”
-“És la font que a penes raja!”.
Tralara, lalara, lalara lalà,
tralara, lalara, lalara lalà.

- “Molt despentinada véns!”
-“És que el vent m’escabellava”
-“Molt enfarinada vas!”
–“És el vent que bufa l’aire”.
Tralara, lalara, lalara lalà,
tralara, lalara, lalara lalà.


Observacions: La cançó original es titula "Camí de la font" i és d'Apel·les Mestres. Escrita l'any 1921 i publicada al llibre titulat "Cansóns - Quadern segon" (1922)


* Entrevista realitzada per Magda Martí, l'octubre de 2013

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada