Els dos didots




Nom: Esteve Plana i Rovira
Data de naixement:  01/04/1939 (St. Miquel de Campmajor)
Població: St. Miquel de Campmajor (Pla de l'Estany)
On la va aprendre: quan ell era petit, els seus germans feien comèdia -teatre- al grup parroquial del poble i cantaven aquesta cançó.


Els dos didots


Lletra:

Dels oficis d'avui dia,
el millor és ser didot
sobretot quan se'n pot ser-ne
d'una casa de senyors.

Un passa moltes migrades,
però jo no ho puc pas dir;
més en canvi no treballo,
es passeja i es va tip.
Es passeja i es va tip.

Ells a les criades manen
i fins als senyors i tot;
si vostès em volen creure,
poden fer-se tots didots!

Ai, quan l'Antònia
aquí em veurà,
ai, de goig boja
es tornarà.
Quina abraçada
jo li daré;
quantes carícies
jo li faré.

Sols de pensar-hi,
la baba em cau
i si això és guerra
mai vingui pau.
I si això és guerra,
i si això és guerra,
i si això és guerra
mai vingui pau!



Observacions: Són dues cançons ajuntades de la mateixa obra de teatre: "Els dos didots - Disbarat còmic-líric en un acte" (primera notícia trobada, de 1902), original de Ferran Vilallonga (Sta. Coloma de Farners, 1868-1928) i música de Bonaventura Frigola (Castelló d'Empúries, 1829-1901).

Les tres primeres estrofes pertanyen a la cançó titulada "Pau", cantada pel mateix personatge. Les dues últimes formen part del que canta per Met, dins el duet de "Met i Pau".


* Entrevista realitzada per Paula Costabella i Albert Massip, l'octubre de 2013 a l'Hostal de St. Miquel de Campmajor.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada