Ara que en ve el juny

 


Nom: Josep Parra i Teixidor
Data de naixement:
1925
Població: Riudaura
On la va aprendre: ---






Lletra:

Ara que en ve el juny el cucut ja baixa,
el cucut ja baixa i el cucut ja ve,
és hora d'ana'm a casa a veure la muller.

Con sóc pel camí, jo tot sol pensava,
con sóc pel camí, jo tot sol pensava;
què li'n portaré i a la meva dona?
Sabates i mitges, davantal també,
perquè estigui contenta quan arribaré. 

I al 'ribar a casa, poso el farcell 'la taula,
i al 'ribar a casa, poso el farcell 'la taula.
Déu lo guard dona, Déu lo guard marit,
feia ia molts dies que no's 'víem vist.

Desplega el farcell con si en fos la plaça,
desplega el farcell con si en fos la plaça;
prova't això dona, prova't si't va bé.
Ai, lo meu marit, con t'estimaré.

Sóc anat del camp 'veure la vianda,
sóc anat del camp 'veure la vianda;
veure'n la vianda i amb bon lluc en té,
molt m'hi he cansada a conreuar-la bé. 

I aquí tens diners, vés a la taverna,
i aquí tens diners, vés a la taverna;
vés a la taverna, porta'n del vi bo,
vagi al preu que vagi porta'n un porró.

I a la gent me'n diuen que n'estic roja,
i a la gent me'n diuen que n'estic roja;
no en tinc d'estar roja n'ha vingut lo marit,
feia quinze dies que no's 'viem vist.
 

Observacions: Hem trobat una variant d'aquesta mateixa cançó al Cançoner del Ripollès, recollida a Ripoll als anys 1918-1919 i amb el nom de "Mes de maig i juny".

També l'hem trobada sota el títol de "Els segadors tornen a casa" al Cançoner de Pineda (1931), de Sara Llorens de Serra.

* Gravació feta per Josep Parra i Teixidor, a mitjans dels anys 80. Arxiu de Lluís Batlle i Rossell.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada