L'aigua clara em fa alegria




Nom: 
Palmira Cos i Bosch
Data de naixement:
  03/04/1931 (Montagut)
Població: Manresa - Montagut
On la va aprendre: A l'escola de Montagut.




Lletra:

L’aigua clara em fa alegria,
l’aigua fresca em don delit;
Res com l’aigua a mi em plauria,
Déu ens doni cada dia un doll d’aigua beneït.

A la plaça n’hi ha una font,
l’aigua canta, l’aigua canta.
A la plaça hi ha una font,
Rigodeta, rigodon.

Rajolí, rajolinet,
rajolí de la fonteta.
Ompliré el  meu cantiret
d’aquesta aigua tan fresqueta
i em farà passar la set
d’un bon traguet.


L’aigua clara em fa alegria,
l’aigua fresca em don delit;
Res com l’aigua a mi em plauria,
Déu ens doni cada dia un doll d’aigua beneït.



Observacions:
És una part de la composició del pedagog, músic i poeta Joan Llongueres i Badia (Barcelona, 1880 – 1953), introductor del mètode Jacques-Dalcroze a Catalunya. La primera publicació d'aquesta cançó, titulada "Cançó de l'aigua" sembla ser de l'any 1924.

La cançó està cantada amb ajuda de la seva filla.


* Entrevista realitzada per la seva filla Dolors Cabot i Cos, el setembre de 2013

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada