El cavaller ferit (quan jo n'era petitet)



Nom: Joan Giró i Brunsó
Data de naixement: 24/06/1915 (Pujals dels Cavallers)
Població: Cornellà del Terri
On la va aprendre: del seu pare, mentre espellonaven


El cavaller ferit (quan jo n'era petitet)



Lletra:  

Quan jo n'era petitet,
la meu mare m'estimava,
me'n posava al bressolet,
quan dormia, mai plorava.

Ara me n'ha fet grandet,
me n'han donat a les armes
i en el servici del rei
molts n'hi van, no en tornen gaires.

Bé n'he tornat, trist de mi,
amb vint-i-nou punyalades,
el cavall porta les nou
jo en porto totes les altres.

Observacions: Hem trobat diverses versions d'aquesta cançó a l'Obra del Cançoner Popular de Catalunya: a Amer (Selva) l'any 1924, a Besalú (Garrotxa) l'any 1926 i a Vilabertran (Alt Empordà) l'any 1927.


Abans però, Milà i Fontanals (1882) en recollia una versió semblant al Romancerillo catalán, aquí.

Sembla ser el resultat d'una barreja de dos cançons: una de bandolers per una banda i el romanç "Don Joan i don Ramon" per l'altra.



* Entrevista realitzada per l'Albert Massip, l'agost de 2013

1 comentari:

  1. Aquesta cançó utilitza la melodia de l'Habanera 'La Calma de la Mar'.

    ResponElimina