Després de la guerra (quan jo n'era petitet)




Nom: Isabel Expósito i Martí
Data de naixement: 1921 (Les Planes d'Hostoles - Garrotxa)
Població: Les Planes d'Hostoles
On la va aprendre: Del seu pare, en Lluís "Xiconic"






Lletra:

Quan jo n'era petitet,
petitet i un jove tendre,
me'n posuc a festejar
amb una hermosa donzella.

I a l'edat de los deu anys,
l'amor he posat amb ella
i a l'edat dels dotze anys,
casar-me volia amb ella.

Sos pares no ho han volgut
perquè n'era massa tendre.
Puig que Déu aho ha volgut:
el rei n'ha cridades guerres.

I a quinze anys m'hi fan anar
i a setze ja n'era alferes
i a disset capità
i a divuit tinent de guerra.

I per ser-ne oficial,
el meu cor mai viu alegre
i el meu cor sempre me'n diu
i el meu cor sempre me'n deia:

Mira, te la casaran 
aquella hermosa donzella.
Puig que Déu aho ha volgut
se n'han plegades les guerres.

S'han tancats tots els quartels. 
Cada un a sues terres
i els casats amb les mullers
i els fadrins amb les donzelles.



Observacions: Només hem trobat una variant d'aquesta cançó recollida per Milà i Fontanals al seu Romancerillo Catalan, amb el títol de "Després de la guerra".
 
L'Isabel Expósito va néixer a les Planes l’any 1921. El seu pare, Lluis Expósito “Xiconic” que fou soldat a la guerra de Filipines i que va col·laborar l’any 1922 al recull de cançons dels mestres Tomàs i Llongueras, li va ensenyar totes les cançons que canta. Treballadora fabril fins que va deixar el treball per cuidar la seva germana i la seva mare. 


* Gravació realitzada l'any 2005 per Joan Arnau i Serra.  L'enregistrament, la fotografia i tota la informació biogràfica ens l'ha proporcionat ell mateix.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada