Del monestir a La Pobla



Nom: Maria Colomer i Palau
Data de naixement: 1923
Població: Riudaura
On la va aprendre: d'unes nenes del poble.





Lletra:

Del monestir a La Pobla
ho tinc molt ben pamat.
Que no ho dic amb mentida,
que ho dic amb veritat.

No n'he trobada cap
que m'agradés com tu.
Sinó mira i repara
si en tractoc amb ningú.

Mare, la meva mare,
de mi dingú em fa cas.
Filla, la meva filla,
ja vindrà que et faran.

Te'n compraré faldilla,
també un davantal blanc,
ja veuràs com ahi cauen
i els aucellets al ram.

Quan tu me festejaves,
n'eres un ric pagès.
I ara que en sóc casada,
me'n dius que no en tens res.

Quan me'n sento a la taula,
no n'hi ha res per menjar.
I adéu Maria Agneta
que em vares enganyar.

No n'he trobada cap
que m'agradés com tu.
Sinó mira i repara
si en tractoc amb ningú.



Observacions: Aquesta cançó també està recollida, amb unes altres cantadores, a D'aquí estant veig una estrella - Cançons i tonades tradicionals a Riudaura, de Josep Garcia i el Grup de Recerca Folklòrica de la Garrotxa. 

També l'hem trobada al Cançoner del Ripollès, recollida a La Pobla de Lillet i a Les Losses als volts de l'any 1920.

Com a enregistrament, apareix en un EP de l'any 1961 de la discogràfica "Hispavox" amb el nom de "Cancionerillo Folklòrico de Cataluña". Formava part d'una Antologia del folklore musical a Espanya, sota la tutela de l'UNESCO i liderat pel folklorista Manuel García Matos.




* Gravació feta el 29 de febrer de 1970 a l'hostal de Ca l'Enrica, per Anton Prat i Daranas (1920-1995), de Banyoles. Enregistrament cedit per la seva família a Joan Vila i Cruells.

* La fotografia de la Maria Colomer està extreta del cançoner "D'aquí estant veig una estrella - Cançons i tonades tradicionals a Riudaura".

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada