Buscant cargols

 

Nom: Josep Carlas Cusí (Pepet Ferrer), acompanyat d'Agustí Mallart
Data de naixement: 02/03/1899
Població: Espolla
On la va aprendre: Dels vells del poble.






Lletra:

I ai, noi, mira no em trepitgis
''tin cuidado'', ''tin cuidado''.
No tinguis por, no tinguis por!
Que el mal i l'amor, sens dubte,
sol venir-ne tot plegat.


Ai, noi, mira no em trepitgis
''tin cuidado'', ''tin cuidado''.
No tinguis por, no tinguis por!
Que el mal i l'amor, sens dubte,
sol venir-ne tot plegat.


I toot, sí! Tot plegat!
I toot, sí! Tot plegat!
Estigues,
mira no em toquis,
mira no em toquis,
_________

I estigues,
Mira que crido, 
mira que crido i cridaré.

Quin geni tinc! Per l'amor de Déu!
quina ______ facis noia,
que no et pot fer res de mal.


Mira que crido i cridaré!

Per la mort de Déu____

Diga-ho prompte,
sens tocar-me,
perquè ens veuen molta gent.

Diga-ho prompte,
sens tocar-me,
perquè ens veuen molta gent.

Diga-ho prompte

que ens podrien escoltar
no tinguis por, no tinguis por
sí, sí, diga-ho, diga-ho, diga-ho prompte.
Que podrien escoltar.

Bé ho saps, com jo t'ho deia,
que el noi m'estimaria

aquells feliços dies
que tots dos vàrem passar.

Bé ho saps, com jo t'ho deia,
que el noi m'estimaria

aquells feliços dies
que tots dos vàrem passar.


Observacions: L'enregistrament no té la qualitat prou bona com per treure'n tota la lletra.

Amb unes quantes variants, és una cançó que es va enregistrar l'any 1931 amb el potpurri "Lo de ahir" de l'Orquestra Jaume Planas. Més tard, també es va publicar al disc "Lo d'ahir i lo de sempre" de l'any 1961 interpretada per la Coral Antics de Montserrat i Orquestra. Després ha estat inclosa per La Trinca, l'any 1969, al disc "Tots som pops", amb títol "No em trepitgis" i com a fragment del tema Tocata i fuig com puguis II

Més tard, l'any 1977, la Colla Jacomet de St. Feliu de Guíxols l'enregistrava en un disc de "Cançó marinera", com a "Ai, noi".

L'any 1995 també el grup Port Bo la incloïa al disc Arrel de Tres, amb el títol "El noi".


* Gravació feta l'any 1983 per Josep Tegido Mallart "Gustinet". Enregistrament proporcionat per ell mateix en nom de l'Associació Cultural La Fraternal d'Espolla.

La fotografia està extreta del llibre "Les Activitats artístiques de la primera meitat del segle XX a Espolla : l'orquestra, la coral, el teatre" de Puri Viñas, Joan Graboleda i Lluís Gratacós.  Ajuntament d'Espolla, 1994


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada