El tango de la punyalada



Nom: Francisco Bustins i Costa
Data de naixement: 20/05/1933
Població: Banyoles
On la va aprendre: A la taverna de Can Gasparic (Banyoles), negoci iniciat pel seu pare l'any 1940.






Lletra:

L’orquestra de la punyalada
entona un un tango dolç i fi,
i aquella nit hi vaig anar-hi
per ballar i poguer-me divertir.

I en vaig conèixre-hi una nena
rossa i maca com un fil d’or
i al veure-la tan ercisera
de seguit vaig declarar-li el meu amor.

I allà la sombra d’una penya
Contemplant els mariners
varen juntar-se nostres llavis
i tot seguit varem perdre els coneixements.

Ella es tornava tota roja
i jo vermell com un pebrot
i per més que ho intentavem
no en podíem fer l’amor.

I així la nena ja refeta
aixeca el cap i així me’n diu
anem que el sol se’n va a la posta
i som ben lluny de Sant Feliu.

En vaig anar un quant temps amb crosses
siguent la burla de la gent
i tota la gent murmurava
que era d’un tango que li ha anat molt malament.

No vull tractes amb cap més rossa
que em pugui carregar els neulers.
No vull tractes ni romanços
jo no vull ballar mai més.



Observacions: "El tango de l'Orquestra de la Punyalada" ó "El tango de la punyalada" és una cançó popular de taverna de la qual no se'n sap l'autoria. Els Pescadors de l'Escala van ser els primers d'enregistrar-la l'any 1977 dintre el disc "Cançons que tornen". Aquí hi ha la versió que fan actualment.


* Entrevista realitzada per l'Albert Massip, el juliol de 2012

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada