La son, son

 


Nom: Francisqueta Gibert i Torras
Data de naixement: 12/11/1922
Població: Banyoles
On la va aprendre: No ho recorda.









Lletra:

Son, son, vine, vine, vine.
Son, son, vine que tinc son.

Si la son venia, jo m'adormiria,

si la son me ve, jo m'adormiré. 


Observacions:  Aquesta cançó la trobem recollida a Figueres l'any 1926 a l'Obra del Cançoner Popular.

També la recull al seu cançoner Joan Amades (1951). Hi apareix en diverses variants, per exemple, en els dos primers versos:

1) Son son, veni, veni, veni;
son son, vine, vine, son.

2) Son, son, veni, veni, veni;
son, son, veni, veni von.

3) Son, son, vine, vine, vine;
son, son, vine d'on tocom.

4) Son, son, vine, vine, vine;
son, son, vine als ulls del noi.


La Francisqueta Gibert era filla de mallorquins establerts a Banyoles als inicis del s.XX. De petita havia anat a l'escola "La Vila" (Baldiri Reixach) i, fora de l'escola, al Casal de Magdalena Aulina. De soltera va treballar a la sastreria Clè de Banyoles.

* Entrevista realitzada per l'Albert Massip, el setembre de 2012