El meu marit petit

 


Nom: Francisqueta Gibert i Torras
Data de naixement: 12/11/1922
Població: Banyoles
On la va aprendre: No ho recorda.








Lletra:

El meu marit petit,
com un gra de civada,
no pot pujar ara al llit
perquè no hi arribava.

Jo prou,  

jo prou que me'n cuidava,
Jo prou.

L'agafo al bell gavell
i en el llit el portava.
Com era dintre el llit
la roba me'l colgava.

Jo prou,  
jo prou que me'n cuidava,
Jo prou.

El porto a cal campaner
per fer tocar campanes.
El campaner era boig
i n'hi va fer tocar sardanes.

Jo prou,  
jo prou que me'n cuidava,
Jo prou.


Observacions: Hi ha diverses cançons, molt semblants entre elles, que ens parlen d'un "maridet" o un "marit petit". La versió més semblant d'aquesta l'hem trobat recollida per Joan Amades, el 1921 a Igualada, dintre "Folklore de Catalunya - Cançoner".


La Francisqueta Gibert era filla de mallorquins establerts a Banyoles als inicis del s.XX. De petita havia anat a l'escola "La Vila" (Baldiri Reixach) i, fora de l'escola, al Casal de Magdalena Aulina. De soltera va treballar a la sastreria Clè de Banyoles.

* Entrevista realitzada per l'Albert Massip, el setembre de 2012