El flubiol del meu pare



Nom: Francisco Bustins i Costa
Data de naixement: 20/05/1933
Població: Banyoles
On la va aprendre: A la taverna de Can Gasparic (Banyoles), negoci iniciat pel seu pare l'any 1940.






Lletra:

El flubiol del meu pare
fa ballar la mare al llit.
Li'n toca una sardana
que en dura tota la nit.
zig, zig, zig...zig, zig, zig...

Comencem d'anar a ballar
i amb molta alegria al cor
ballarem una sardana 
obligada de tenor.

El meu pare i la meu mare
diu que n'estan molt contents
del flubiol que els hi toca
la sardana i a tot temps.
Tut, tut, tut...


Observacions: Hi ha una cançó cantada en ambients d'havaneres i de taverna marinera, titulada "La societat d'en Nyoca", on coincideix amb la lletra i música d'una part d'aquesta.

Al mateix temps, hem trobat una estrofa molt semblant en l'article "Termes sense significat" de Joan Amades (dintre la publicació "Homenaje a Fritz Krüger", vol.1). Diu que és el text del "ball de la Tal·lara" -no sabem si és la dansa del mateix nom que es balla a Torrelles de Llobregat i St. Vicenç dels Horts- :

La tal·lara del meu pare
fa ballar la mare al llit
cantant-li una cançoneta
que dura tota la nit.



* Entrevista realitzada per l'Albert Massip, el juliol de 2012