Les muralles de Barcelona

Nom: Joan Pinatella i Julià
Data de naixement: 09/01/1928
Població: Corts-Fontcoberta-Banyoles
On la va aprendre: De mosso a Fontcoberta, mentre espellonava i desgranava blat de moro.





Lletra:

Per les muralles de Barcelona,
una minyona me'n vaig trobar.
Quan li'n vaig veure la cara tan fina
la medecina jo li'n vaig dar.

Jo li'n dic "Nena, tu seràs meva
si els teus pares a hi vénen bé".
Si no hi vénen, que se'n conformin
jo la paraula l'en trencaré.

Ja me s'acosta la bona mossa
en 'gafa el rellotge i l'un posa a la mà.
Ella estrenyia tan com podia
fins que el vidre en va ser trencat.

I quan el vidre en va ser trencat,
cal rellotger l'un varen portar.
El rellotger en veure el rellotge:
"I aquest rellotge cura no hi ha".

-"Vosaltrus joves que en porteu rellotge
no us hi deixeu pas posar la mà.
Una vegada tot no volguent creure
la minutera em varen trencar".


Observacions: No hem trobat aquesta cançó recollida enlloc més. En aquest mateix lloc web en tenim una altra versió titulada "El rellotge".


* Entrevista realitzada per l'Albert Massip, l'agost de 2012