El flubiol del meu pare

 

Nom: Joan Pinatella i Julià
Data de naixement: 09/01/1928
Població: Corts-Fontcoberta-Banyoles
On la va aprendre: De mosso a Fontcoberta.






Lletra:

I el flubiol del meu pare
fa ballar la mare al llit.
En toquen una sardana
que en dura tota la nit.
La, la, la... la, la, la... la, la, la.

La meu mare sempre em deia:
-“Fill meu vés a funció”.
I jo li’n deia a la mare:
-“Meus companys no hi van pas no!”.
 La, la, la... la, la, la...


Observacions: Hi ha una cançó cantada en ambients d'havaneres i de taverna marinera, titulada "La societat d'en Nyoca", on coincideix amb la lletra i música d'una part d'aquesta.

Al mateix temps, hem trobat una estrofa molt semblant en l'article "Termes sense significat" de Joan Amades (dintre la publicació "Homenaje a Fritz Krüger", vol.1). Diu que és el text del "ball de la Tal·lara" -no sabem si és la dansa del mateix nom que es balla a Torrelles de Llobregat i St. Vicenç dels Horts- :

La tal·lara del meu pare
fa ballar la mare al llit
cantant-li una cançoneta
que dura tota la nit.



* Entrevista realitzada per l'Albert Massip, l'agost del 2012